Vanliga frågor
På den här sidan kan ni få svar på de vanligaste frågorna som ni har gällande vår webbshop. Skulle det vara så att ni saknar någon fråga som ni vill ha svar på så går det bra att ringa vår Kundtjänst på telefonnummer 0526-21955 eller skicka ett e-postmeddelande till info@smartshoes.se
Kan jag se i butiken om en viss vara finns?
Ja, om du vill veta om en artikel finns vår butik klickar du fram den aktuella artikeln och därefter väljer du vilken storlek du är intresserad av. Nu kan du se aktuellt lagersaldo i både webbshop och butik. Vi reserverar oss för eventuella felaktiga lagersaldon.
Hur kan jag betala mina varor?
Vi erbjuder många olika betalningsalternativ som tillhandahålls via Klarna och deras tjänst Klarna Checkout. Klarna Checkout uppvisar de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank.
Jag har frågor om min faktura?
Alla frågor gällande fakturor, ändring av förfallodatum, betalningar, återbetalningar med mera hanteras av Klarnas kundservice. Klarna kundservice nås på: Telefon: 08-120 120 10 E-post: info@klarna.se
Hur levereras mina varor?
Vi erbjuder leverans med DHL till ditt närmaste utlämningsställe. Du kan även välja att hämta dina skor i vår butik.
Vad kostar frakten?
Frakten kostar 49 kronor Fraktfritt vid köp om 1000-. Du kan även välja att hämta ut dina skor i vår butik. Detta är helt fraktfritt.
Hur kan jag söka mitt paket?
Leverans med DHL.: När vi skickar ditt paket från vårt lager får du en bekräftelse skickad till den e-postadress du uppgav vid beställningen.
Uthämtning i butik:
Du kan inte följa paketet utan kommer att få ett SMS när paket finns att hämta ut i butik. Leverans till butik tar normalt 2-4 vardagar.
Hur lång tid tar det innan jag får mina varor?
Du får dina varor inom 3-5 vardagar efter det att vi fått din beställning. Under högsäsong när många fler handlar hos oss kan det dröja lite längre.
Hur vet jag att mitt paket kommit fram?
Så snart ditt paket som skickas med DHL nått utlämningsstället skickas en avisering via SMS. Om ditt paket skickas till butik erhåller du ett mejl /alt SMS när varan nått butiken.
Jag bor inte i Sverige.
Kan jag ändå beställa varor i er webbshop?Nej tyvärr. Vi levererar enbart till adresser i Sverige.
Vad gör jag om jag fått fel vara eller om något saknas?
Kontakta kundtjänst på e-post info@smartshoes.se
Vad händer om jag inte hämtar ut mitt paket?
Ditt paket ligger kvar på postens utlämningsställe eller i butik i 7 dagar och returneras sedan till vårt lager. Om paketet inte hämtas ut debiteras en avgift på 200 kronor för hanteringskostnader. Denna summa dras av automatiskt från varuvärdet vi betalar tillbaka. Detta belopp täcker kostnader för expediering, packning, emballage, frakt, returfrakt, returbehandling samt insortering tillbaka på lagret.
Hur gör jag om jag vill returnera eller byta en vara?
Du kan kostnadsfritt returnera eller byta varan till annan storlek vår butik förutsatt att aktuell sko och storlek finns i butiken. Ta alltid med följesedeln som bifogades varor.
Alt returnera via DHL med retursedelsom erhålles via meil.Kostnaden för returfrakt får kunden betala.1 par 79- sek ,2 par eller fler 99- sek.
Hur länge är det öppet köp (ångerrätt)?
Du har alltid 14 dagars ångerrätt när du handlar i vår webbshop. Detta innebär att du har rätt att ångra ditt köp genom att meddela oss detta inom 14 dagar från det att du eller någon av dig angiven person tagit emot den beställda varan.
När och hur får jag pengarna?
Din retur återbetalas med samma betalningsmetod som vid köp via Klarna. Du får således inte pengar kontant tillbaka i butiken. Återbetalningen kommer att ske utan onödigt dröjsmål och i vilket fall som helst inom 14 dagar.